Paraplu´s en nattigheid

Ha, misleidende titel! Maar daar komen jullie nog wel achter. Ik heb zó lekker geslapen in het wat smallere bed, maar wat wás het lekker zacht en toch stevig. Echt zálig! Het wakker worden was wat minder, de hooikoorts heeft hard toegeslagen met al die bloeiende planten overal. Dikke traanogen, jeukend en brandend en het snot uit de neus. Meteen twee Bilaxtenpillen erin gegooid en de ogen gedruppeld. Binnen een uurtje was het gelukkig over! We ontbeten op het gemakje en werden netjes aan tafel bediend. Mooi plekkie, die overdekte patio naast het restaurant. Gebakken eitje erbij, lekker!

Na het onbijt was het nog lekker fris buiten en gingen we een wandeling maken op het grote terrein van het hotel. Tot onze grote verrassing zagen we een hele groep ooievaars op een veld wat klaarblijkelijk ook nog bij het ´paleis´ hoort. Het was een aan- en afvliegen van jewelste, want er moesten heel wat jonkies gevoerd worden. We ontdekten een mooi zwembad aan de andere kant van het hotel, inclusief bar met terras, die nog wel dicht was. Voor ons geen probleem, we hadden andere plannen.

Om 11 uur stonden we in badpak en zwembroek bij de ´spa´, waar we een uur gratis in het zwembad mochten via onze hotelreservering. Eigenlijk elke dag, maar gisteren hadden we neit zoveel zin meer. Maar wat was het lekker, water van 30 graden, net genoeg om te verfrissen en niet te koud voor Albert om niet te verkrampen. Alle jets en de waterval zorgen voor lekkere ontspannen massages. Echt een relaxdagje zo! Na het zwemmen gingen we aan de koffie op het terras van de koffiebar, waar ze ons vertelden dat we bij de andere bar bij het hotel ook een hapje konden eten. We hadden geen zin in uitgebreid eten in het restaurant, maar dit klonk goed. Op naar de bar, waar Albert een hamburger at en ik een tostada met zalm. Bij beiden zaten wat lekker dunne frietjes. Ik las op mijn gemakje mijn boek uit, waar ik enorm van genoten heb.

Om de relaxdag niet te verstoren, besloten we siesta te gaan houden. Ik dacht nog dat ik dan daarna wel mijn Spaanse les kon doen, maar na een heerlijk uurtje (of een beetje meer) dutten, vroeg Albert of ik zin had om toch even naar de stad te rijden. De lieverds bij de receptie hier hadden al gebeld naar een parkeergarage om te vragen of onze bus zou passen, dus dat durfden we wel aan. En inderdaad, geen probleem, dat kwam pas later. Madre Mía, wat een geklim en geklauter daar! Eerlijk gezegd zag ik het niet zitten om het oude centrum in te gaan, alleen de trappen naar boven waren al een enorme klim, laat staan wat er verder nog kwam. We bleven dus op de Plaza Mayor, waar op dat moment een vliegtuig van het leger van een dieplader gelost werd en dat gaf Albert genoeg om naar te kijken. Ik logde om kwart over zes nog even in om Javi en mijn klasgenoten Marit en Mark gedag te zeggen. Dat werd best gewaardeerd 🙂

Daarna wandelden we nog een rondje door de stad en uiteindelijk besloten we op zoek te gaan naar het plaatsje Malpartida de Cáceres, wat elk jaar van mei tot september opgefleurd wordt en blijkbaar pas afgelopen week versierd is. De foto´s zeggen genoeg! Het nat was vanmorgen het zwemmen, de paraplu´s hangen daar in de straat onder de staalblauwe hemel.

We besloten de rit bij Los Barruecos, een grote stenenpartij aan de rivier. Mooi om te zien, maar nog mooier was het nabij gelegen natuurgebiedje met veel water, schildpadden en paarden. We konden niet stoppen voor foto´s, maar wat was het mooi! Uiteindelijk zijn we nu weer bij de hotelbar beland, die volgens de aardige ober pas een maand geleden opgeleverd is. Het is heerlijk buiten! We horen de ooievaars klepperen, de zon gaat achter hen onder en wij hebben net ons avondmaal besteld. Albert gaat voor een ´pluma Iberica´, wat blijkbaar een heel mals stukje varkensnek is en ik krijg een heerlijk dik stuk rode tonijn. De voorgerechten slaan we over, maar ik neem nog wel een paar bolletjes huisgemaakt citroenijs. Het leven is zó goed!

1 reactie op “Paraplu´s en nattigheid”